Uitnodiging imkercafé: leerzaam en gezellig
Graag nodigen we alle leden en leden van andere verenigingen uit voor de aankomende imkercafé’s. De eerstvolgende is vanwege een verkeerd gecommuniceerde datum al deze week, dus lees de uitnodiging goed door!

Bijengezondheid
Donderdag 24 januari – 20:00 uur – Wijkcentrum De Enk, Assendorp Aanstaande donderdag leert imker Sigis Sparenberg van Imkeropleidingen Salland ons de basis van een gezonde bijenkast. Wat kun je doen om je volken gezond te houden en hoe herken je ziektes?
Een leerzame en nuttige workshop voor zowel beginnende als ervaren imkers!

Let op: vanwege een dubbele boeking in de Schellerhoeve zijn we voor deze lezing uitgeweken naar wijkcentrum De Enk aan het Assendorperplein. Jullie zijn welkom in zaal 11.

Koninginneteelt Donderdag 14 februari – 20:00 uur – Schellerhoeve Wat maakt een moer tot een topmoer? En hoe kun je als imker selecteren op de beste eigenschappen? Tijdens deze lezing vertelt onze eigen Erol over het hoe en wat van de koninginneteelt. Misschien wel de start van een nieuwe kant aan je hobby?

Imkeren in Afrika Donderdag 14 maart – 20:00 uur – Schellerhoeve Zwolse imker Herman Bisschop gaat met zijn kennis van bijen bijna de hele wereld over. In Afrika leert hij de lokale imkergemeenschap de fijne kneepjes van het vak, maar wat leert hij daar zelf? Een lezing en presentatie van (prachtige) foto’s. Interessant voor elke imker, van beginner tot gevorderde.

We hopen jullie allemaal te zien in de Schellerhoeve (en De Enk)! Alle bijeenkomsten zijn gratis. Tot dan!